SSAB Weathering çelik köprüler - uzun süre dayanır

Finlandiya'da Kuusijärvi Gölü yakınlarındaki ödüllü yaya köprüsü, korozyona karşı dayanıklı olmasının yanı sıra, çok az bakım gerektirir ve görsel olarak da etkileyicidir. SSAB Weathering çeliği sayesinde, yaşam döngüsü maliyetlerini ve karbon ayak izini azaltmaya da yardımcı olur.

Kuusijärvi köprüsü, korkulukta kesme detaylarıyla tasarlandı

Korkuluktaki baykuş kesim ayrıntılarına sahip köprü tasarımı, sunulan doğa deneyimini daha da zenginleştiriyor.

Uzun ömürlü, doğal ortamla uyumlu bir şekilde harmanlanan ve zaman, kalite ve maliyet sınırlamalarına bir çözüm sunan, sürdürülebilir bir köprü. Vantaa şehri, Finlandiya'da Helsinki'nin kuzeyinde bulunan Kuusijärvi Gölü milli parkı için bir yaya köprüsü talimatı verdiğinde tam da bunu arıyordu.

Bu hava koşullarına dayanıklı çelik köprü için çelik yapıların üretimi ve kurulumu, Finlandiya'nın önde gelen çelik yapı ve cephe çözümleri şirketi Normek tarafından yapıldı. Köprüler ve binalar için çelik yapıların tasarım, mühendislik, inşaat ve yerinde kurulumu alanlarında uzman olan Normek, hava koşullarına dayanıklı diğer çelik köprülerden edindiği deneyimleri bu projeye taşıdı. Teslimat, tümü hava koşullarına dayanıklı çelikten yapılmış çelik ana kirişler, merkez kolonlar ve korkulukları içeriyordu.

Normek proje mühendisi Sami Torvi, zaman çizelgelerini, malzeme satın alımlarını, üretim planlarını ve projenin kalite belgelerini düzenledi. "Üretim için esnek bir yaklaşımın benimsenmesi gerektiğini vurguluyor:

"Hiçbir köprü diğerine benzemez," diyor Torvi. "Üretim süreçlerimizde çok esnek olmalıyız, çünkü birbirine benzer iki köprü üretmemiz pek olası değil. Her ürün benzersizdir, ve malzeme satın alımından son kuruluma kadar her aşamada dikkatle düşünmemiz gerekir."

Kolay kaynaklanır, atölye dostudur

SSAB Weathering çeliğinin kaynaklanması nispeten basittir ve WPQR uygulanıyorsa yaygın olarak kullanılan düşük karbonlu çeliklerin proseslerine benzer. Ancak dolgu metali; kod, iş şartnamesi gereklilikleri, kaynağın konumu, boyanıp boyanmayacağı ve renk eşleştirmesinin gerekip gerekmediği gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak farklılık gösterir. Torvi şöyle diyor: "Kaynaktan önce ön ısıtma yapmamız bile gerekmedi ve bu da kaynak ve üretim zamanının kısalmasına katkıda bulundu."

Kullanılan SSAB ürünü: SSAB Weathering 355
Kalınlıklar: 35 mm'ye kadar
Ağırlık: 231 metrik ton
Uzunluk: 126,2 metre

İmalatçı: Normek Oulu.
Tasarımcı: WSP Finlandiya.
Tesis içi yüklenici: Destia.
Müşteri: Vantaa şehri, Finlandiya

Bir milli parkın ağaç tepelerinden görünen Kuusijärvi köprüsü.
SSAB Weathering çeliği 355 ile yapılan yaya köprüsü, bir milli parkın ağaçlarının ötesinde 126 metreye uzanmaktadır.

"Hava koşullarına dayanıklı çelik, estetik açıdan doğal ortamlara uygundur. Ayrıca çeliğin renginin zamanla açık kahverengiden biraz koyu kahverengiye dönmesi fikrini de beğendik."

Sami Niemelä

Köprü yapımında neden hava koşullarına dayanıklı çelik kullanmalısınız?

Dünyanın en iyi on tasarım ve mühendislik firmasından biri olan WSP, ana kirişler ve destek sütunları da dahil olmak üzere köprünün ana bileşenleri için SSAB Weathering 355 plakayı seçti. WSP Finlandiya'nın iş alanı yöneticisi Sami Niemelä'ya göre bu karar, müşterinin ve son kullanıcının ihtiyaçlarını karşılamak için çok sayıda faktöre dayanıyordu: güvenlik, yapısal performans, bakım, inşaat ve kullanım ömrü maliyetleri ve estetik.

Doğru bir şekilde detaylandırıldığında, tasarlandığında ve doğru ortama yerleştirildiğinde, hava koşullarına dayanıklı çelik köprüler, tüm bu kutuların işaretlenebileceği popüler bir seçimdir. Paslanma, diğer çelik yapılarda sıkıntılı ve tehlikelidir, ve korozyon da uzun vadede çelik köprülerin fonksiyonunu ve bütünlüğünü tehdit edebilir. Oysa SSAB Weathering çeliğin "kullanışlı korozyonu", daha fazla bozulmaya karşı koruma sağlar. Pas çeliğin sadece dış tabakasında oluşur ve gelecekte paslanmaya karşı direnç sağlayan bir bariyere dönüşür.

Vantaa'nın köprü tasarımı: Görüntüsü kaba ve işlenmemiş, fakat çevreye duyarlı

Vantaa'nın köprü tasarımının diğer bir önemli özelliği de köprünün çevresiyle uyumlu olmasıydı - köprünün tam üzerinde duman saunaları, buzda yüzme ve kros kayağı olanakları sunan tanınmış bir milli park. Vantaa şehri aynı zamanda köprünün çevresel etkisini de en aza indirmek istedi.

WSP'den Niemelä, "Hava koşullarına dayanıklı çelik, estetik açıdan doğal ortamlara uygun," diyor. "Ayrıca çeliğin renginin zamanla açık kahverengiden koyu kahverengiye dönüşmesi fikrini de beğendik."

Sürdürülebilir inşaat kavramı köprü tasarımı, yapımı ve yaşam boyu bakımı açısından kilit bir unsur olarak ortaya çıkıyor. Bunun gibi hava koşullarına dayanıklı çelik köprüler, etkileyici düzeyde uzun (potansiyel olarak 100 yıldan fazla) kullanım ömürlerine sahiptir ve bu da değiştirme ihtiyacını azaltır. Kullanım ömrünün sonunda Vantaa köprüsü %100 geri dönüştürülebilir niteliktedir.

Böylece köprü, 2020 Yılının Çelik Yapısı için WSP Grubuna onursal bir ödül veren Finlandiya Yapı Çeliği Çalışma Birliği'nin de dikkatini çekmiştir.

Boyama ihtiyacı ortadan kalkar ve köprü bakımı azalır

Vantaa şehir ve WSP, köprü inşaatı için SSAB Weathering çeliğini seçmekle çok az bakım gerektiren bir malzeme almış oldu. Bu durum hem sahadaki rahatsızlığı en aza indirecek hem de uzun vadede finansal tasarruf sağlayacak. Her türlü onarım işi genellikle daha az karmaşık olduğundan, hava koşullarına dayanıklı çelik köprülerin kullanım ömrü maliyeti diğer malzemelerden yapılanlara göre daha azdır.

Dahası köprü, koruma veya estetik gibi nedenlerden dolayı boyamaya ihtiyaç duymaz. Çeliğin pas patinası bile tek başına çekici bir görüntü oluşturur ve boya kaplamalarından kaynaklanan zararlı uçucu organik bileşik (VOC) emisyonunun önlenmesine yardımcı olur.

Normek'ten Sami Torvi, boyasız yaklaşımın diğer avantajlarına işaret ediyor.

"Yüzey işleme maliyeti ürünün toplam fiyatının bir parçasıdır, bu nedenle boyama hem atölyeden hem de inşaat sahasında devreden çıkarılmış olur," diyor. "Boya hasarını onarma sorunu ortadan kalkar; bakım boyaması da öyle. Bu da genelde üretim teslimat süresini kısaltır - ki bu muazzam bir avantaj - ve üretim maliyetlerini düşürür."

Köprüler için avantajları

  • Yüksek korozyon direnci
  • Minimum bakım ihtiyacı ve boyama gerektirmemesi sayesinde düşük bir kullanım ömrü maliyeti
  • Boyama ve boyanın atılmasıyla ilgili zararlı kimyasalların salınmasına izin verilmez
  • Hızlı inşaat, prefabrik çelik parçalarla sahada aksamalar en az düzeye indirilir
  • Uzun süreli performans
  • Benzersiz, etkileyici bir yapı
WSP Finlandiya'da iş alanı müdürü Sami Niemelä ve Normek'te proje mühendisi Sami Torvi.

WSP Finlandiya'da iş alanı müdürü Sami Niemelä  ve Normek'te proje mühendisi Sami Torvi.

Köprüler için SSAB Weathering çelik hakkında daha fazla bilgi

180