180
Basın bültenleri Hardox® çelik ile Hyundai Motor için başarılı beton mikseri tasarımı

Hardox® çelik ile Hyundai Motor için başarılı beton mikseri tasarımı

Hyundai Motor özel kamyonları için beton mikseri üretiminde normal çelikten SSAB'nin Hardox® aşınmaya dirençli çeliğine geçmeye karar verdiğinden bu yana müşteri talepleri büyük ölçüde arttı. Beton mikserinin servis ömrü en az iki katına çıktığı için Hyundai müşterilerinin uzun vadedeki maliyetleri azalıyor.

"Hardox'tan yapılmış tamburlar kullanmaya başladığımızdan bu yana satışlar müthiş arttı," diyor Hyundai Motor Güney Kore Seul satış ofisinden Satış Müdürü Byung-cheol Kang.

İki yıl önce Güney Kore'deki Hyundai Motor, özel ticari araçları için beton mikseri üretiminde normal çelikten SSAB'nin Hardox® aşınmaya dayanıklı çeliğine geçmeye karar verdi. Sonuçta sürtünme ve korozyona önceki versiyonlara oranla çok daha dirençli mikser tamburları, huniler ve şutlar elde edildi.

"Hardox'u seçmemizin nedeni dayanıklı olmasıydı. Diğer beton mikserlerine kıyasla çok daha uzun süre dayanıyorlar. Kullanım ömürleri çok uzun olduğundan, Hardox çelikten yapılma mikserler için müşteri talebi yüksek," diyor Byung-cheol Kang.

Daha çok inşaat sektöründe kullanılan beton kamyonları, sert koşullarda sürekli bir yerden diğerine beton taşıyor ve taşıma sırasında betonu karıştırıyor. Sürekli aşınma ve yıpranma nedeniyle standart çelikten yapılan mikserlerin sadece birkaç yıl içinde değiştirilmesi gerekiyor ve bu da müşteriler açısından muazzam bir ek maliyet anlamına geliyor. Hardox® çelikle mikserlerin servis ömrü en az iki katına çıkıyor.

Ticari araçların mümkün olduğunca uzun süre dayanabilmesi ve bu süre boyunca etkili ve verimli olabilmesi hayati önem taşır. Bu nedenle Hyundai sadece en kaliteli malzemeleri kullanmakla kalmayıp, tasarım sürecinde de büyük emek sarf etti. Joo-suk Shim, Güney Kore Jeonju'daki ticari araç fabrikasının özel tasarımlar ekibinde tasarım mühendisi olarak çalışıyor. Mikserler için Hardox® çelik kullanımında SSAB ile olan işbirliğinden çok memnun kalmış. Hyundai ilk olarak Hardox® çelik kullanmaya başladığında bazı zorluklarla karşılaşmış.

"Çok güçlü olduğu ve standart çeliğe oranla daha az deforme olduğu için Hardox çelikle çalışmak daha zordu. SSAB bu süreçte bize son derece yardımcı oldu. Önce Hardox'tan yapılan tamburun bıçak tasarımının gözden geçirilmesinde, ardından betonun boşaltım hızı ve karıştırma etkisinin analizinde yardım ettiler. Onlardan değerli veriler aldık ve bunları da tasarıma dahil edebildik," diyor Joo-suk Shim.
En zoru Hardox® çeliği bıçak kalıplarına sığması için şekillendirmekti. SSAB bunu başarmamızda büyük bir rol oynadı. Ayrıca çelik plakalar düz çizgilerle kaynaklanamadığından, Hyundai spiral bir tasarım kullanarak tamburu biraz daha farklı bir şekilde üretti. Hardox® çeliğe geçiş daha ziyade müşteri talepleri nedeniyle oldu. Piyasa ne istediğini biliyordu ve talep etti.

"Bizi diğerlerinden farklı kılan şu ki, her zaman müşterilerimizin görüşlerini dinliyor ve onların ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanıyoruz. Müşterilerin taleplerini tasarımımıza dahil ediyoruz."

Hyundai müşterilerinin isteklerine kulak verdi ve rekabet gücünü artırmak için Hardox® çeliği ürünlerine dahil etti. SSAB'nin yüksek kaliteli çeliğiyle maliyet artmasına rağmen talepler hemen fırladı.

"Servis ömrü eski tasarımın iki katını aştı. Müşterilerimize kıyasla çok daha iyi bir kalite sunuyoruz ve pazar payımız da yüzde 50'den yüzde 80'e çıktı," diyor Byung-cheol Kang.

Beton mikserlerinin üzerindeki Hardox® In My Body işareti onları daha da cazip kılıyor. İşaretlerin benzersiz bir kimlik numarasıyla izlenebilirliği de bir ürünün orijinal Hardox® çelikten yapılmış olduğunu garanti ediyor.

"Dışarıdan baktığınızda bir mikserin normal çelik plakadan mı Hardox'tan mı yapıldığını anlayamıyorsunuz. Ama müşteriler Hardox In My Body işaretini görünce kaliteli bir tasarım satın alacaklarına güveniyorlar, çünkü markayı tanıyorlar."
 

Metin: Chi An Gramfors Englund
Resimler: Jun Michael Park ve Nicklas Gustafsson

Hyundai Motor, Güney Kore

Hyundai Motor Güney Kore'de yaklaşık 69.000 kişi istihdam ediyor.
Ülkenin güneyindeki Jeonju bölgesinde yer alan kamyon fabrikası 1997'den beri ticari araçlar üretiyor ve 6000 kişi istihdam ediyor. Ayrıca Güney Kore'nin en büyük fabrikası olma özelliğini taşıyor.
Jeonju aynı zamanda harç kamyonu fabrikasına da ev sahipliği yapıyor. Buradan yılda 1500-2500 ünite dağıtılıyor.

SSAB çeliği Hyundai Motor harç kamyonlarında kullanılıyor

Hardox® 450 rulo
Hardox® 500 rulo
Hardox® 600 aşınma plakası
Hardox® çelikler bıçak, tambur, kolektör ve şut dahil olmak üzere tüm mikser genelinde kullanılır. Bu da mikserlerin daha hafif, daha güçlü ve sürdürülebilir olmasını sağlar.

www.hyundai.com

Successful concrete mixer design for Hyundai Motor with Hardox® steel

2:23

Since Hyundai Motor decided to go from regular steel to SSAB’s Hardox® abrasion-resistant steel when producing the concrete mixers for their special trucks the demand has surged.